Dirigent Gijs Braakman

Gijs Braakman is sinds maart 2006 de dirigent van Take It Easy. Naast Take It Easy is hij als pianodocent verbonden aan De Nieuwe Muziekschool Uitgeest en DaCapo in Schagen. Hij is als muzikaal begeleider verbonden aan het Rudolf Steiner College in Haarlem en begeleidt verder diverse projectkoren o.a. Projectkoor Castricum en Projectkoor Edam.
Tijdens de repetities is het doel altijd om een goed evenwicht te vinden tussen “met plezier zingen en serieus aan het werk”, zodat iedereen aan het eind van de repetitie met een tevreden en goed gevoel weer naar huis gaat.

Pianist Ronald van der Veen

Ronald begeleidt ons tijdens een optreden met zijn prachtige pianospel.
Vanaf 1976 kreeg hij orgelles aan de Helderse muziekschool. Daarna ging hij orgel studeren aan het Sweelinck-conservatorium te Amsterdam, waar hij les kreeg van Bernard Bartelink. Na het behalen van het diploma ging hij, aan het conservatorium te Alkmaar,  kerkmuziek studeren bij Jos van der Kooy en elektronisch orgel bij Peter Rijs.
Hij is momenteel werkzaam als organist van de  R.K. Petrus- en Pauluskerk te Den Helder en de Evangalisch Lutherse Kerk te Alkmaar.
Als docent voor orgel, piano en keyboard is hij verbonden aan het Centrum voor de Kunsten in Beverwijk, de Nieuwe Muziekschool in Uitgeest en Cool Muziekeducatie in Heerhugowaard.

Geluid en opname – Ed Taylor

Ed Taylor (tenor bij koor Take It Easy). Ed is onze steun en toeverlaat. Tijdens elke repetitie maakt hij een opname van de juiste melodie op stemsoort (alt, bas, tenor, sopraan) en als koor tezamen. Zijn opnames zijn goud waard, want zodoende kunnen alle koorleden hun eigen partituur opnieuw beluisteren, instuderen en thuis oefenen.